Impresie študentov z festivalu Divadelná Flora 2017

festivalDivadelní Flora 2017

(redakčne krátené) * Rozkopané námestie, pešia prechádzka cez celé mesto, potreba rýchleho zorientovania sa v cudzom prostredí, unáhlené ubytovanie... - prvé, mierne zmiešané dojmy z príchodu do Olomouca. Avšak program festivalu Divadelná Flora bol naozaj pestrý. Tanečné performancie, monodráma, aj niečo „tradičnejšie“. Holandsko, Česko aj Nemecko. Veľké mená aj nepoznané novinky. Všetko potešilo, všetko prekvapilo – rôznymi podobami a vyvolaním množstva otázok o súčasnom stave... čoho vlastne? Divadla? Umenia? Slova? Obrazu? Európy? O tom všetkom potom vznikali debaty. A to je dobré, to je potrebné, to je symbol posunu vpred a záujmu zúčastnených. Niekto bol nespokojný, niekto nerozumel, niekto konečne po dlhom čase zažil katarziu (a niekto si konečne splnil sen a konečne videl prácu nemenovaného režiséra). Nikoleta Tužinská 3. bc KRD * Žiaľ, musím priznať, že slovenské festivaly majú, čo sa budovania príjemné atmosféry, čo dobiehať....» pokračovať v čítaní

Byť aktívny aj s Pro-tézou

festivalautorské divadloPro-téza 2017Nikoleta Tužinská

Už po ôsmy raz ožila jesenná Bratislava divadelným festivalom, zameraným na tvorbu domácich a zahraničných súborov, ktoré charakterizuje využívanie formy autorského divadla. Na Pro-téze, ktorá je súčasťou európskeho projektu DNA Development of New Art, sa so svojimi inscenáciami a performanciami každý večer počas piatich dní predstavilo päť krajín. Festivalový týždeň otvorilo portugalské divadlo Hotel Europa, ktoré prinieslo inscenáciu Portugalsko nie je malá krajina. Slovenskému publiku predstavili kúsok z ich kolonialistickej histórie pomocou krátkych tematických výstupov a monológov. Tie boli zaujímavé najmä pôvodom – prebrali ich totiž z výpovedí ľudí, ktorých niekdajšie portugalské zaberanie krajín priamo ovplyvnilo. Hoci bola téma aktuálna a celková idea dobre nastolená, ako mierne nedotiahnutá sa ukázala dramaturgická línia, ktorá by pomohla upraviť výstavbu či radenie jednotlivých scén a javiskové konanie – najmä popisné scény by si žiadali...» pokračovať v čítaní

O režisérovi bez režiséra (+ divákov)

KADU 2017adaptácieOelhoffenTrierJakub Molnár

Je zvláštne, že keď sa naskytne celkom jedinečná možnosť spoznať aj iné metódy, ako tú od Konstantína Sergejeviča, je účasť na takomto podujatí mierne povedané biedna. O vzájomných vplyvoch divadla a filmu už dlho niet pochýb. Úspešných praktikov však stále nie je veľa. Je to dôsledok nebadateľnej účasti študentov na konferenciách, prednáškach a špeciálnych podujatiach? Možno. Dokonca ani silno marketingový názov Text2Obraz sa nezmohol na viac, ako na pár študentov z Filmovej fakulty. Pritom sa na seminári KADU mohli študenti (ale i široká verejnosť) dozvedieť čosi o tvorivom písaní pre divadlo a film a o divadelných a filmových adaptáciách. Seminár otvorila doktorandka divadelných štúdií Martina Mašlárová, ktorá prezentovala film Hosť francúzskeho režiséra Davida Oelhoffena. Ide o adaptáciu poviedky Alberta Camusa. Vrelo odporúčam! Nasledujúca diskusia o dánskom filmovom režisérovi Larsovi von Trierovi vo mne zanechala celkom...» pokračovať v čítaní

Impresie z konferencie Bábkarstvo a multimédiá

konferenciabábkové divadlomultimédiáMiroslava Košťálová

V dňoch 18. a  19. októbra 2017 sa v priestoroch kongresového centra Hotela Tatra v Bratislave uskutočnila medzinárodná konferencia Bábkarstvo a multimédiá. Pozvanie na podujatie organizované Katedrou bábkarskej tvorby VŠMU prijali špičkoví odborníci z Francúzska, Rakúska, Poľska, Kanady, Írska či Talianska. Behom dvoch dní odznelo pätnásť príspevkov, ktoré sa zaoberali tým, do akej miery vplývajú multimédiá na svet bábkového divadla. Konferenciu odštartovala prednáška profesora Didiera Plassarda z Univerzity Paula Valéryho v Montpellieri pod názvom Príbehy malých a veľkých: Bábkarstvo v multimediálnom veku. Prostredníctvom niekoľkých videí z predstavení sme sa stali svedkami toho, ako môžu multimédiá meniť svet a princípy bábkového divadla. V tejto súvislosti by som rada spomenula predovšetkým dve inscenácie, s ktorými nás zoznámil profesor Plassard – Červená Čiapočka a Kiss and Cry (belgický súbor Charleroi...» pokračovať v čítaní

O hodnotách, o divadle, o hodnotách v divadle

medzinárodná konferenciaSAVDiana Pavlačková

Doba, v ktorej žijeme, býva často označovaná ako doba krízy hodnôt. Vraj strácame tradičné hodnoty a nebudujeme nové. Na otázku, akým spôsobom reaguje na túto tendenciu divadlo, hľadali teatrológovia odpoveď na medzinárodnej konferencii s názvom „Divadlo ako hodnotový diskurz“. Konala sa začiatkom októbra v Bratislave a organizátori, Ústav divadelnej a filmovej vedy SAV a Združenie slovenských divadelných kritikov a teoretikov, pozvali na toto stretnutie vedcov zo siedmich krajín Európy. Svojimi príspevkami prispeli do diskusie odborníci z oblasti divadla, lingvistiky a estetiky. Hlavná téma konferencie bola naozaj široká, čo spôsobilo aj široký tematický záber jednotlivých príspevkov. Prednášajúci hostia zvolili rôzne prístupy k reflexii hodnôt v súčasnom divadle. Využili príklady z tvorby rozličných dramatikov, režisérov, hercov a skúmali aj témy súčasných dominantných javov v spoločnosti, s dôrazom na vplyv geografického...» pokračovať v čítaní

iniciátor
November - 2017
  01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 26
27 28
29
30  
Streda, 29. november 2017
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com