Koronátor VIII.

koronátoronline výučbadivadloonlineJán PtačinAnna RevickáMichal Slovenský

Koronátor pedagogický Doc. Ing. arch. Mgr. art. Ján Ptačin, ArtD., KS Ako prežívate karanténu? Ďakujem, výborne. Na začiatku karantény sme sa s rodinou presunuli na vidiek. Mám teda príležitosť znovuobjavovať veci, na ktoré má človek tendenciu v kolotoči každodenných „mestských” povinností zabúdať. Dokončujem projekty, ktoré som mal na zozname, lúskam knihy, ktoré sa mi za ostatný čas nakopili, snažím sa využiť tento cenný čas efektívne. Ako prežiť karanténu? Kvalitný čas, ktorý sme týmto nepredvídateľným spôsobom dostali k dispozícii považujem za veľkú príležitosť. Sústreďme sa na to, čo sa v tejto situácii dá rozvíjať, nevenujme sa veciam, v ktorých sa cítime súčasným stavom obmedzení. Čiže moje odporúčanie – trávme čas zmysluplne, robme to, čo nás baví a napĺňa, vzdelávajme sa, zlepšujme seba, svoje vzťahy a svoje okolie. Tak aby sme sa, keď sa táto situácia skončí, mohli spokojní pozrieť späť a videli za nami kus prejdenej cesty. Čo hovoríte na online vyučovanie? Túto...» pokračovať v čítaní

A takto to dopadne, keď idú divadelní nadšenci spolu na chatu!

rozhovorSpoločenská hra v iks dejstváchMax SobekMartina MašlárováMiroslav Dacho

Koľkokrát ste sa počas karantény pristihli, že sa nudíte? Prečítali ste všetko z povinnej literatúry a siahli ste už aj do voliteľnej? Prezreli ste si už všetky on-line inscenácie? Neustále kontrolujete počet nakazených aj vyliečených a kalkulujete, kedy by sme sa mohli dostať do štvrtej fázy, kedy sa konečne otvoria brány divadiel? Vravíte si, že by bolo dobré mať nejakú spoločenskú hru o divadle, lebo všetky ostatné vás omrzeli? V tom prípade máme pre vás dve správy – jednu dobrú a jednu ešte lepšiu. Spoločenská hra v iks dejstvách pravdepodobne vznikne neskôr ako dôjde k otvoreniu divadiel. To bola dobrá správa. Tá lepšia je, že ju môžete podporiť a byť si istí, že ak príde iná pandémia, budete sa vďaka nej môcť zabaviť. Zatiaľ si môžete čas skrátiť aspoň čítaním rozhovoru s tvorcami – Maxom Sobekom (MS), Martinou Mašlárovou (MM) a Mirom Dachom (MD). R: Ako vznikol nápad vytvoriť Spoločenskú hru v iks dejstvách? MS: V lete sme boli spolu na chate a hrali spoločenskú hru o...» pokračovať v čítaní

Koronátor VII.

koronátoronline výučbadivadloonlineSamuel FurmánekDominika KatonováPeter Mazalan

Koronátor študentský Samuel Furmánek, KS Ako prežívaš aktuálnu korona-situáciu? Ako decentne introvertný človek si myslím, že celkom v poriadku. Dokonca mi karanténa ako taká prišla vhod a mohol som si trochu oddýchnuť (od ľudí, od ruchu a od chaosu)... Dokým neprišla záplava zadaní, samozrejme. Aká je tvoja osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Skôr ju hodnotíš pozitívne alebo naopak negatívne? Za mňa hodnotím online výučbu výrazne negatívne – a to ani, popravde, nejde o prácu pedagógov, skôr o stratu motivácie robiť veci „pre nikoho“, kvôli odpovediam na maily. Niečo sa dá, niečo je fajn, ale celkovo na toto nie som stavaný a neviem, kto asi tak vlastne je stavaný na tento spôsob výučby, takže asi tak... Na skutočnú motiváciu to chce fyzickú prítomnosť, nie správy a hovory. Más nejaké nápady či rady, ako sa nezblázniť a zostať produktívny aj počas tohto náročného pobytu doma? Prokrastinovať. Kvalitne prokrastinovať. Plniť si sny, ktoré sme si odkladali na čas,...» pokračovať v čítaní

Koronátor VI.

koronátoronline výučbadivadloonlineNora NagyováPeter ČaneckýMiroslav Dacho

Koronátor pedagogický doc. Miroslav Dacho, ArtD., KRD Ako preživate karanténu? Od 11. marca t. r. som nepretržite v katastri obce Vysoká nad Kysucou. Tu sa dá karanténa (aspoň zatiaľ) prežiť celkom príjemne. Ako prežiť karanténu? V zdraví. Čo hovoríte na online vyučovanie? Zatiaľ som celkom spokojný. Hoci nestálosť internetového pripojenia spôsobuje, že nemám prednášky. Ak by sa dalo, uprednostnil by som kontaktnú výučbu. Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

Koronátor V.

koronátoronline výučbadivadloonlineJozef KolejákMagdaléna ŽiakováPavol Viecha

Koronátor pedagogický Mgr. art. Jozef Koleják, KRD Ako prežívate aktuálnu korona-situáciu? Keďže pracujem z domu už 13 rokov, na mojom životnom rytme sa toho až tak veľa nezmenilo. Samozrejme, chýba spoločenské a kultúrne vyžitie, stretnutia s priateľmi. Lebo tie online sú iné, poznačené technológiou. Je celkom zábavné vnímať, ako sa mení charakter posedenia s priateľmi pri víne, keď každý sedí doma a štrngá si s ostatnými cez obrazovku počítača. Všetci sme vtedy tak trochu televízni herci. Aká je vaša osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Hodnotíte ju skôr pozitívne alebo naopak negatívne? Priznám sa, neviem to úplne vyhodnotiť. Možno by to mali skôr posudzovať študenti: či to, že sa nemusia dostaviť na jedno miesto, vnímajú ako prínos. A či tá dostupnosť a pohodlie im dokáže vyvážiť absenciu živej diskusie. Mne ako prednášajúcemu trošku chýba, že necítim reakcie študentov, takže neviem flexibilne reagovať, ak by niečomu nerozumeli alebo sa jednoducho nudili. Musím...» pokračovať v čítaní

Koronátor IV.

koronátoronline výučbadivadloonlinePeter PavlacBrian Brestovanský

Koronátor pedagogický Prof. Peter Pavlac, KRD Ako prežívate obdobie karantény? Prežívam. Komplikovane, keďže som ešte aj otec trinásťročného syna, čiže k home-officu v rámci troch zamestnaní sa pridal home-teaching, ktorý je skôr o enormnej snahe vytvárať dojem, že „sme v škole“ a nie doma na prázdninách. Udržanie týchto virtuálnych stavov bytia je extrémne únavné. Vaše rady pre kolegov a študentov, ako prekonať toto náročné obdobie? Predpokladám, že každý sa zariadil, ako najlepšie vie a ako mu to najlepšie vyhovuje, preto nemám žiadne rady, možno skôr jednu túžbu: uveriť a objaviť vo všetkom tom negatívnom čosi pozitívne. Nemyslím to len ako klišé floskulu, ale ako hmatateľnú skúsenosť. V angličtine na to majú oveľa presnejšie slovo: experience (prežiť, zakúsiť, pozn. red.). A jedna praktická otázka: ako prebieha online výučba vašich predmetov? Ako sa to dá zvládnuť? Keďže mám na starosti semináre (Autorská tvorba/Praktická dramaturgia), v ktorých ide predovšetkým o...» pokračovať v čítaní

Koronátor III.

koronátoronline výučbadivadloonlineBarbora NitschováMichaela Hriňová

Koronátor študentský Barbora Nitschová, KRD Ako prežívam karanténu? Keď som šiesteho marca nasadala do vlaku smerom domov, myslela som si, že moje najväčšie problémy sú: 1. Ako vysvetlím doma, že ak chceme stihnúť premiéru, najbližšie asi pricestujem až na Veľkú noc – a teda možno zameškám zopár rodinných osláv. 2. Ako sa (nebudem žalovať kto) do pondelka doučí ďalších pár strán textu, keď si svoje opoznámkované Deti ticha zabudol v Kaplnke. To som ešte netušila, že od pondelka ostanem odstrihnutá od celého svojho „bratislavského života“ a dátum premiéry sa posunie na neurčito. Odvtedy som prešla všetkými piatimi fázami karanténneho smútenia – odmietaním faktu, že sa v tomto akademickom roku už k skúšaniu nevrátime, hnevom na celý svet, nervozitou kvôli grantom a sponzorom (ktorí Deťom ticha poskytli príjemnú podporu, no my nemáme ako odpremiérovať a urobiť im tak na oplátku aspoň reklamu) a nečakane veľkým smútkom v dňoch, keď sme mali Deti... premiérovať a mne mala začať...» pokračovať v čítaní

Koronátor II.

koronátoronline výučbadivadloonlineSoňa ŠimkováZdenka Pašuthová

Koronátor pedagogický prof. PhDr. Soňa Šimková, CSc., KDŠ Karanténu prežívam podľa obvyklého harmonogramu. Nič som na štruktúre dňa nemenila, až na dĺžku a smer vychádzok, tie som prispôsobila situácii. Samozrejme, veľmi mi chýba sociálny kontakt, trocha to kompenzujú online hodiny s vami, študentkami, ktoré sú pre mňa skutočne veľkou radosťou. A veľmi mi pomohli tipy na online inscenácie, ktoré odporúčal kolega docent Mišovic, týmto mu ďakujem. Karolko, spríjemnili ste mi čas. Odporúčam to, čo sa odporúča (psychológovia, psychiatri): zachovávať navyknutý denný režim, pokiaľ sa dá, a najmä nezabúdať na rozptýlenie, fyzické aktivity, príjemné zážitky, optimistické virtuálne kontakty, a podľa možnosti čo najmenej negatívnych hlasov z okolia (žiaľ, prostredníctvom Facebooku sa na nás valí veľký kanál, to treba vedieť odblokovať). Za odpovede ďakuje Klára Madunická, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

Koronátor I.

koronátoronline výučbadivadloonlineKarol MišovicKatarína Krokošová

Koronátor pedagogický Mgr. art. Karol Mišovic, PhD. KDŠ Ako prežívate karanténu? Spočiatku som si myslel, že budem mať neúmerne veľa času na čítanie kníh a časopisov/pozeranie filmov a televíznych inscenácií, ktoré som celé mesiace, ak nie aj roky, odkladal a hlavne ešte pred Veľkou nocou sám sebe vyhlásim generálne upratovanie celého bytu. Pravda je taká, že som svoje ambície naplnil len minimálne. Práca na novej štúdii, dodatočné písanie recenzií, korektúry niekoľkých starších textov, príprava krátkych edukačných prednášok pre nitriansky DAB, ranné live streamové sledovanie kŕmenia zvierat v nemeckých, holandských a dánskych zoo a najmä online výučba mi zaberajú celé dni a tak sa niekedy ani nenazdám a už je večer, kedy skypujem s priateľmi alebo pozerám online záznamy z nemeckých, anglických a niektorých (dosiaľ nevidených) slovenských divadelných inscenácií. A zrazu je tu noc. A o pár hodín ďalšie ráno a cyklus sa opakuje. No a ten prach... stále ostáva neutretý. Rady a...» pokračovať v čítaní

„V daný moment som chcela hovoriť Melisin príbeh“

dramátorv skratke s KatkourozhovorTovarMichaela HriňováKatarína Krokošová

Premiéra inscenácie Tovar sa mala konať v piatok trinásteho. Text Tatiany Melasovej zdramatizovali študentky divadelnej dramaturgie a dramatickej tvorby Martina Havierová a Michaela Hriňová, pričom Miška je aj režisérkou inscenácie. Predpoveď nešťastia spojená s piatkom trinásteho sa však v prípade tejto inscenácie aj naozaj naplnila, pretože premiéra sa pre koronavírus zrušila. Prvá otázka sa týka výberu textu. Pri čítaní som mala pocit, že je celkom obyčajný. Jeho dominantou nie je ani jazyk, akým je napísaný, no ani dej, ktorý je pomerne ľahko predvídateľný. Prekvapilo ma, že kniha Tatiany Melasovej má na internete celkom pozitívne recenzie. Tak v čom je podľa teba sila tohto textu? Ja som knihu prvýkrát čítala ešte na strednej a keď prišla otázka, čo by sme chceli inscenovať, hneď mi napadla dramatizácia knihy Tovar. Už na strednej vo mne zanechala silné emócie a pocit hnusu. Mne išlo hlavne o reálnosť toho všetkého. Keď človek číta napríklad My deti zo...» pokračovať v čítaní

iniciátor
  01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 30 31
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com