Koronátor VII.

koronátoronline výučbadivadloonlineSamuel FurmánekDominika KatonováPeter Mazalan

Koronátor študentský Samuel Furmánek, KS Ako prežívaš aktuálnu korona-situáciu? Ako decentne introvertný človek si myslím, že celkom v poriadku. Dokonca mi karanténa ako taká prišla vhod a mohol som si trochu oddýchnuť (od ľudí, od ruchu a od chaosu)... Dokým neprišla záplava zadaní, samozrejme. Aká je tvoja osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Skôr ju hodnotíš pozitívne alebo naopak negatívne? Za mňa hodnotím online výučbu výrazne negatívne – a to ani, popravde, nejde o prácu pedagógov, skôr o stratu motivácie robiť veci „pre nikoho“, kvôli odpovediam na maily. Niečo sa dá, niečo je fajn, ale celkovo na toto nie som stavaný a neviem, kto asi tak vlastne je stavaný na tento spôsob výučby, takže asi tak... Na skutočnú motiváciu to chce fyzickú prítomnosť, nie správy a hovory. Más nejaké nápady či rady, ako sa nezblázniť a zostať produktívny aj počas tohto náročného pobytu doma? Prokrastinovať. Kvalitne prokrastinovať. Plniť si sny, ktoré sme si odkladali na čas,...» pokračovať v čítaní

Koronátor VI.

koronátoronline výučbadivadloonlineNora NagyováPeter ČaneckýMiroslav Dacho

Koronátor pedagogický doc. Miroslav Dacho, ArtD., KRD Ako preživate karanténu? Od 11. marca t. r. som nepretržite v katastri obce Vysoká nad Kysucou. Tu sa dá karanténa (aspoň zatiaľ) prežiť celkom príjemne. Ako prežiť karanténu? V zdraví. Čo hovoríte na online vyučovanie? Zatiaľ som celkom spokojný. Hoci nestálosť internetového pripojenia spôsobuje, že nemám prednášky. Ak by sa dalo, uprednostnil by som kontaktnú výučbu. Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

Koronátor V.

koronátoronline výučbadivadloonlineJozef KolejákMagdaléna ŽiakováPavol Viecha

Koronátor pedagogický Mgr. art. Jozef Koleják, KRD Ako prežívate aktuálnu korona-situáciu? Keďže pracujem z domu už 13 rokov, na mojom životnom rytme sa toho až tak veľa nezmenilo. Samozrejme, chýba spoločenské a kultúrne vyžitie, stretnutia s priateľmi. Lebo tie online sú iné, poznačené technológiou. Je celkom zábavné vnímať, ako sa mení charakter posedenia s priateľmi pri víne, keď každý sedí doma a štrngá si s ostatnými cez obrazovku počítača. Všetci sme vtedy tak trochu televízni herci. Aká je vaša osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Hodnotíte ju skôr pozitívne alebo naopak negatívne? Priznám sa, neviem to úplne vyhodnotiť. Možno by to mali skôr posudzovať študenti: či to, že sa nemusia dostaviť na jedno miesto, vnímajú ako prínos. A či tá dostupnosť a pohodlie im dokáže vyvážiť absenciu živej diskusie. Mne ako prednášajúcemu trošku chýba, že necítim reakcie študentov, takže neviem flexibilne reagovať, ak by niečomu nerozumeli alebo sa jednoducho nudili. Musím...» pokračovať v čítaní

Koronátor IV.

koronátoronline výučbadivadloonlinePeter PavlacBrian Brestovanský

Koronátor pedagogický Prof. Peter Pavlac, KRD Ako prežívate obdobie karantény? Prežívam. Komplikovane, keďže som ešte aj otec trinásťročného syna, čiže k home-officu v rámci troch zamestnaní sa pridal home-teaching, ktorý je skôr o enormnej snahe vytvárať dojem, že „sme v škole“ a nie doma na prázdninách. Udržanie týchto virtuálnych stavov bytia je extrémne únavné. Vaše rady pre kolegov a študentov, ako prekonať toto náročné obdobie? Predpokladám, že každý sa zariadil, ako najlepšie vie a ako mu to najlepšie vyhovuje, preto nemám žiadne rady, možno skôr jednu túžbu: uveriť a objaviť vo všetkom tom negatívnom čosi pozitívne. Nemyslím to len ako klišé floskulu, ale ako hmatateľnú skúsenosť. V angličtine na to majú oveľa presnejšie slovo: experience (prežiť, zakúsiť, pozn. red.). A jedna praktická otázka: ako prebieha online výučba vašich predmetov? Ako sa to dá zvládnuť? Keďže mám na starosti semináre (Autorská tvorba/Praktická dramaturgia), v ktorých ide predovšetkým o...» pokračovať v čítaní

Koronátor III.

koronátoronline výučbadivadloonlineBarbora NitschováMichaela Hriňová

Koronátor študentský Barbora Nitschová, KRD Ako prežívam karanténu? Keď som šiesteho marca nasadala do vlaku smerom domov, myslela som si, že moje najväčšie problémy sú: 1. Ako vysvetlím doma, že ak chceme stihnúť premiéru, najbližšie asi pricestujem až na Veľkú noc – a teda možno zameškám zopár rodinných osláv. 2. Ako sa (nebudem žalovať kto) do pondelka doučí ďalších pár strán textu, keď si svoje opoznámkované Deti ticha zabudol v Kaplnke. To som ešte netušila, že od pondelka ostanem odstrihnutá od celého svojho „bratislavského života“ a dátum premiéry sa posunie na neurčito. Odvtedy som prešla všetkými piatimi fázami karanténneho smútenia – odmietaním faktu, že sa v tomto akademickom roku už k skúšaniu nevrátime, hnevom na celý svet, nervozitou kvôli grantom a sponzorom (ktorí Deťom ticha poskytli príjemnú podporu, no my nemáme ako odpremiérovať a urobiť im tak na oplátku aspoň reklamu) a nečakane veľkým smútkom v dňoch, keď sme mali Deti... premiérovať a mne mala začať...» pokračovať v čítaní

Koronátor II.

koronátoronline výučbadivadloonlineSoňa ŠimkováZdenka Pašuthová

Koronátor pedagogický prof. PhDr. Soňa Šimková, CSc., KDŠ Karanténu prežívam podľa obvyklého harmonogramu. Nič som na štruktúre dňa nemenila, až na dĺžku a smer vychádzok, tie som prispôsobila situácii. Samozrejme, veľmi mi chýba sociálny kontakt, trocha to kompenzujú online hodiny s vami, študentkami, ktoré sú pre mňa skutočne veľkou radosťou. A veľmi mi pomohli tipy na online inscenácie, ktoré odporúčal kolega docent Mišovic, týmto mu ďakujem. Karolko, spríjemnili ste mi čas. Odporúčam to, čo sa odporúča (psychológovia, psychiatri): zachovávať navyknutý denný režim, pokiaľ sa dá, a najmä nezabúdať na rozptýlenie, fyzické aktivity, príjemné zážitky, optimistické virtuálne kontakty, a podľa možnosti čo najmenej negatívnych hlasov z okolia (žiaľ, prostredníctvom Facebooku sa na nás valí veľký kanál, to treba vedieť odblokovať). Za odpovede ďakuje Klára Madunická, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

Koronátor I.

koronátoronline výučbadivadloonlineKarol MišovicKatarína Krokošová

Koronátor pedagogický Mgr. art. Karol Mišovic, PhD. KDŠ Ako prežívate karanténu? Spočiatku som si myslel, že budem mať neúmerne veľa času na čítanie kníh a časopisov/pozeranie filmov a televíznych inscenácií, ktoré som celé mesiace, ak nie aj roky, odkladal a hlavne ešte pred Veľkou nocou sám sebe vyhlásim generálne upratovanie celého bytu. Pravda je taká, že som svoje ambície naplnil len minimálne. Práca na novej štúdii, dodatočné písanie recenzií, korektúry niekoľkých starších textov, príprava krátkych edukačných prednášok pre nitriansky DAB, ranné live streamové sledovanie kŕmenia zvierat v nemeckých, holandských a dánskych zoo a najmä online výučba mi zaberajú celé dni a tak sa niekedy ani nenazdám a už je večer, kedy skypujem s priateľmi alebo pozerám online záznamy z nemeckých, anglických a niektorých (dosiaľ nevidených) slovenských divadelných inscenácií. A zrazu je tu noc. A o pár hodín ďalšie ráno a cyklus sa opakuje. No a ten prach... stále ostáva neutretý. Rady a...» pokračovať v čítaní

„V daný moment som chcela hovoriť Melisin príbeh“

dramátorv skratke s KatkourozhovorTovarMichaela HriňováKatarína Krokošová

Premiéra inscenácie Tovar sa mala konať v piatok trinásteho. Text Tatiany Melasovej zdramatizovali študentky divadelnej dramaturgie a dramatickej tvorby Martina Havierová a Michaela Hriňová, pričom Miška je aj režisérkou inscenácie. Predpoveď nešťastia spojená s piatkom trinásteho sa však v prípade tejto inscenácie aj naozaj naplnila, pretože premiéra sa pre koronavírus zrušila. Prvá otázka sa týka výberu textu. Pri čítaní som mala pocit, že je celkom obyčajný. Jeho dominantou nie je ani jazyk, akým je napísaný, no ani dej, ktorý je pomerne ľahko predvídateľný. Prekvapilo ma, že kniha Tatiany Melasovej má na internete celkom pozitívne recenzie. Tak v čom je podľa teba sila tohto textu? Ja som knihu prvýkrát čítala ešte na strednej a keď prišla otázka, čo by sme chceli inscenovať, hneď mi napadla dramatizácia knihy Tovar. Už na strednej vo mne zanechala silné emócie a pocit hnusu. Mne išlo hlavne o reálnosť toho všetkého. Keď človek číta napríklad My deti zo...» pokračovať v čítaní

Absolventi v praxi

anketaabsolventiMichal KalafutRadovan HudecBarbora DemeterováNikola Gažová

Spomienky na školu  Spomienky na školu ja mám výborné. Kiežby sa to dalo zopakovať s tým rozumom, ktorý mám teraz a absolvovať vysokú školu znova. Ja som bol jeden z tých šťastných študentov, ktorí mali tú česť mať Emila Horvátha ako pedagóga. My sme boli jeho posledným ročníkom, s ktorým ukončil pedagogickú činnosť. Musím povedať, že to bol pedagóg s veľkým „P“. Jeho energia a vášeň, s ktorou prichádzal na hodiny, bola neuveriteľná. Vštepoval nám umenie, podporoval náš umelecký rast a samozrejme, pomáhal nám uplatniť sa aj v mimoškolských aktivitách. Pre mňa osobne to bola veľká pomoc ako pre študenta z východu v Bratislave. Okrem skvelých pedagógov som mal tú česť pracovať s výbornými režisérmi ako je napríklad Lukáš Brutovský. Veľmi rád spomínam aj na internátny život v Mlynskej doline (haha) a samozrejme na svojich spolužiakov. Dodnes máme živú skupinu na Whatsappe, kde sa kontaktujeme ako bývalí...» pokračovať v čítaní

CENTRUM LÁSKY K FEMINIZMU, CENTRUM LÁSKY K SLOBODE V DIVADLE

rozhovorexternýDočasný kolektívLaura Barancová

Ak na slovenskej divadelnej scéne stále pociťujeme absenciu divadelných diel, ktoré sa vymykajú tradičnému nazeraniu na divadlo už v jeho zárodku, pravdepodobne len nenavštevujeme miesta, ktoré ponúkajú mladým ľuďom tvoriť a robiť divadlo odlišne. Tvorcovia Dočasného kolektívu dostali príležitosť uviesť svoju autorskú neinscenáciu v rámci projektu Mliečne zuby, ktorý každoročne ponúka možnosť mladým začínajúcim tvorcom prísť s témami, o ktorých chcú hovoriť. V Štúdiu 12 máme stále možnosť vidieť a zúčastniť sa autorského projektu, ktorý poteší priaznivcov tejto stále nedostatočne ukotvenej témy a naopak presvedčí aj skeptikov, že o feminizme sa dá viesť dialóg s tou najväčšou láskou...                          Nazývate sa Dočasný kolektív no ste skutočne „dočasní“? Vzišiel tento názov len z iniciatívy vytvoriť CLF alebo ste sa spoločne...» pokračovať v čítaní

iniciátor
December - 2019
  01
02 03 04 05 06 07 08
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com