Koronátor XVI.

koronátordivadloonlineonline výučbaKatarína ŠafaříkováKristián KozmenkoJakub Janotík
(zdroj: súkromný archív Kataríny Šafaříkovej)

Koronátor pedagogický

doc. Katarína Šafaříková, ArtD., KH

Ako prežívate karanténu a ako ju podľa Vás treba prežiť?

Nuž predovšetkým nie je na škodu dbať na bezpečnosť a zdravie. Nedodržiavanie opatrení ešte z nikoho hrdinu nespravilo...

(Zakaždým! Zakaždým sa po to poondiate rúško musím vrátiť, zakaždým si ho zabudnem, zakaždým!)

Tiež si myslím, že sme sa v tejto neštandardnej situácii ocitli spoločne, možno nie je čas na sebaľútosť, možno je čas na sebarozvoj. (Napríklad v „krížovkách v mobile” som dosiahla level 7924674 a ďalší vraj už nie je?!)

Čas, ktorý sme „normálne” trávili v divadle, sme nútení využiť iným kreatívnym spôsobom. A to predsa vie byť nielen zábavné, ale aj obohacujúce!

(To ste vedeli, že je takmer nemožné ošúpať limetku?!)

Spočítané a podčiarknuté: karanténa je nanič... Ľahko sa stane, že nám zmäkne mozog, zmľandravie telo a splesnivie vosk na vlasy... možno nás ale uprostred všetkých tých obmedzení môže tešiť aspoň to, že sme sa konečne dobre vyspali, pokecali s otcom, prípadne vyhodili plesnivý vosk na vlasy. A to predsa nie je málo...

Čo hovoríte na online vyučovanie?

Bola som presvedčená, že vyučovať techniku javiskovej reči dištančne je niečo ako klincovať puding na stenu. Pomerne obtiažne a pomerne zbytočné. Ale (ako to napokon často býva, keď som o niečom „presvedčená”) opak je pravdou. Podarilo sa nám, myslím si, celkom intenzívne pracovať, samozrejme, veľkú úlohu zohrala jednoduchá dostupnosť prenosu audiozáznamu. Vyslovene ma teší kreativita mojich študentov, ktorá, zdá sa, vďaka mojej fyzickej neprítomnosti narastá... Napriek všetkému považujem uplynulý semester za absolútne plnohodnotný, ktovie, možno zopár postupov z online výučby využijem aj v tej kontaktnej. Už nech je to tu!

Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ

 

Koronátor študentský

Kristián Kozmenko, KH

Ako prežívaš karanténu?

Zaoberám sa rozborom dramatického charakteru na úrovni kvantových častíc. Taktiež som veľmi blízko k prepojeniu vplyvu čiernych dier na fluidy vysielané z podvedomia osobnosti scénického umelca.

Ako prežiť karanténu?

Vyhľadávať prostriedky uvádzajúce do extázy. Jej prostredníctvom máme prístup k svetu rovnako vzdialenému realite, ako je svet snov. Extáza je vrcholným dôsledkom snov, je dôsledkom a smrteľným potvrdením obrazov našej perverzie. Vytvára čistý stav náročného a maximálne citlivo vitálneho jasnovidectva, jasnovidectva oslepeného túžbou. Tento svet je nekonečný a neznámy.

Čo hovoríš na online vyučovanie?

Online vyučovanie vnímam ako príležitosť podrobnejšie sa venovať teórii a metodike herectva. Sú mi sympatickí pedagógovia, ktorí hľadajú formu, v akej by nám bolo online vyučovanie čo najprínosnejšie a neberú túto situáciu ako odôvodnenie toho, prečo sa normálne učiť nedá. To isté platí, samozrejme, aj o nás. Teším sa aj na odstup, ktorý budem vnímať v inscenáciách, ktoré momentálne nehráme. Myslím si, že nám prinesie veľa inšpirácie, nových kvantových poznatkov a výrazovej sviežosti.

Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ

 

Jakub Janotík, KH

Ako prežívaš karanténu?

Začínajúce turné po Slovensku, krátky študijný pobyt v Izraeli s ambíciou vytvoriť spoločnú inscenáciu s tamojšími študentami herectva, skúšanie nových inscenácií, ale aj návrat tých starých. Karanténa prišla v tom najnevhodnejšom čase. Spočiatku som to vnímal veľmi smutno-negatívne, no neskôr som v tom našiel isté pozitíva. I keď nám koronavírus, a teda karanténa ukradla mnoho, vrátila nám čas. Ten sa dal využiť na spoločné chvíle s rodinou, na čítanie kníh, pozeranie filmov či záznamov už zdernierovaných inscenácií. Väčšinu tohto voľného času mi však zabrala bakalárska práca či príprava na štátnice.

Ako prežiť karanténu?

S radosťou

Čo hovoríš na online vyučovanie?

Nanešťastie, alebo našťastie, nás zachytila karanténa v bakalárskom ročníku. Výučba v tomto čase smeruje k záverečnej skúške a počet predmetov je zväčša limitovaný na tie teoretické. Touto cestou by som sa rád poďakoval pedagógovi K. Mišovicovi, ktorý sa online výučby zhostil vskutku obetavo a zodpovedne.

Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ

iniciátor
  01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com