Na čom momentálne pracuješ?

anketaštudentiFrederika BrodzianskaJaroslav VoľanskýMiroslava Košťálová
Frederika Brodzianska
Jaroslav Voľanský

Na scénografii sa nezaoberáme iba scénou, kostýmom a svetlom, ale aj prácou režiséra a dramaturga. Ako hovorí jeden z našich profesorov, správny scénograf by mal vedieť postaviť stoličku, ušiť sako a zahrať na hudobný nástroj. Na našej katedre sú veľmi obľúbené stoličky... Každý semester sa snažíme venovať nášmu akademickému zadaniu, ktorým bol v zimnom semestri Macbeth od Shakespeara. Pri všetkých ostatných predmetoch, či už teoretických alebo výtvarných, a zle zorganizovanom čase, to všetko stíhame na poslednú chvíľu pred prieskumom. Prieskum je posledným dňom semestra, kde obhajujeme svoje práce pred profesormi a študentmi. Okrem toho mávame na katedre rôzne prednášky a workshopy, niektorí z nás robia aj projekty mimo školy, v oblasti filmu, divadla a pod. Scénografia je skvelý odbor, plný nových poznatkov, vie byť aj zábavná – hlavne, keď máte skvelý kolektív, aký je v našom ateliéri na štvrtom poschodí. Na druhej strane je to odbor časovo náročný nielen po fyzickej, ale psychickej stránke.

Frederika Brodzianska, 2. BC, scénografia

Pre istotu radšej nepočítam, koľko ubehlo dní, mesiacov, (rokov?), čo som si povedal, že by som rád napísal ďalšiu hru. Aby som sa pri autorskom tvorení niekam posúval, kopol som sa do zadku a na začiatku semestra som si zapísal Ateliér autorskej tvorby. Profesorka Čahojová je na ateliéri veľmi ústretová. Mne, ako aj ostatným, ktorí ateliér navštevujú, necháva takpovediac „voľnú ruku“. Tá hra je stále „work in progress“. Tento rok by som ju rád dopísal. (To som si hovoril už vlani.) Ak by čitateľov Reflektoru zaujímalo, tak by som snáď mohol prezradiť, že sa inšpirujem mýtom o Faidre. Mýtom o Faidre som sa zaoberal ešte vlani počas písania ročníkovej práce. Za rohom na mňa momentálne striehne Henrik Ibsen a v rukách drží prázdne strany mojej budúcej ročníkovej práce. Postupne si zbieram materiál, z ktorého budem čerpať na rekonštrukciu inscenácie. Z ponúknutého výberu inscenácií ma veľmi oslovila Heda Gablerová z DAB Nitra v réžii Svetozára Sprušanského. Netajím sa tým, že som milovníkom in-yer-face divadla. Nuž, čo sa týka mojich „mimoškolských“ aktivít, v súčasnosti sa zaoberám podrobnejšiemu výskumu nezávislého divadelníctva v Bratislave.

Jaroslav Voľanský, 2. BC, divadelné štúdiá

iniciátor
  01 02 03
04
05 06
07 08 09 10 11 12 13
14
15
16 17 18 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com