Online divadelné záznamy

anketadivadloonlineDominika Tekelová

Ahojte, kamaráti! V týchto neľahkých časoch sme boli s divadlom prepojení len cez online svet. K dispozícii sme dostali množstvo záznamov z divadelných predstavení a mohli sme si opäť pripomenúť inscenácie, ktoré sa už nehrávajú. Zaujímalo nás, ako ste sa konfrontovali s takouto situáciou, či ste záznamy sledovali so zatajeným dychom (podobne ako z priestorov divadla) alebo sa ruka občas pošmykla a z dvojhodinového záznamu bol hodinový? A sledovali ste ich vôbec? 1.) Michaela Hriňová, KRD, 3. roč. bc. Nie. 2.) Adam Nagy, KDŠ, 2. roč. bc. Áno. Jediným plusom bolo, že som si mohol pozrieť skvelé inscenácie, ale tým som aj skončil s pozitívami. Negatív to má veľa. Tým, že inscenácia nie je vytvorená na sledovanie cez obrazovku, tak ma to nechalo chladným. Mnohokrát sa stalo, že som začal sledovať inscenáciu a po 30 minútach som to vypol. Nešla na mňa žiadna energia, atmosféra. Divadlo je preto divadlom, aby som si sadol do sedadla a naživo sledoval predstavenie. Ďalším negatívom...» pokračovať v čítaní

Koronátor XX.

koronátoronline výčbadivadloonlineMilan RašlaTerézia Kučerová

Koronátor pedagogický doc. Milan Rašla, KS Ako prežívate karanténu? Nepodlieham panike, nesledujem tlačové besedy predsedu vlády a jeho Melody Boys a snažím sa využiť nadobudnutý časový priestor racionálne. V jeho rámci sa mi darí: • intenzívne komunikovať so študentkami a študentmi • starať sa o dom a záhradu, dorábať nedokončené práce • chystať výstavu mojich študentov zo sedemdesiatych rokov • maľovať • variť a piecť • denne stráviť 40 minút na stacionárnom bicykli pri sledovaní YouTube Ako prežiť karanténu? Tešiť sa z každého nového rána a bežať k počítaču zistiť, čo vám študentky a študenti pripravili na tento deň. Čo hovoríte na online vyučovanie? Doteraz som počítač využíval iba na konzultácie s vedomím toho, že sa so študent(k)ami o pár dní stretnem a nejasné problémy vyriešime. COVID 19 ma prinútil odpovedať na všetky podnety nielen verbálne, ale vyhľadať a poslať aj obrazové informácie. Prinútil ma aj uvedomiť si zodpovednosť za každé slovo, ktoré...» pokračovať v čítaní

Koronátor XIX.

koronátoronline výčbadivadloonlineIvana KleiblováViktória Purdeková

Koronátor pedagogický Mgr. Ivana Kleiblová, ArtD., KTT HTF Ako ste prežívali karanténu? Prežívanie karantény v mojom prípade jasne vymedzilo to, že som mama dvoch školopovinných detí, takže by sa dalo stručne opísať slovami ‒ homeoffice, homeschooling, homecooking – a najlepšie všetko naraz. Povinnosti s tým súvisiace ma však nútili dodržiavať presnejší režim a hospodárne narábať s časom, ktorého bolo záhadne menej než pred koronou. Neustále meniaca sa situácia bola spočiatku neprehľadná, ale nakoniec sme sa v nej naučili „plávať“, teda aspoň sme sa „neutopili“. Hlavne v tých permanentných zmenách a aktualizáciách, ktoré pretrvajú ešte dlho. Niektoré veci boli dokonca osviežujúce – pracovné telefonáty s kolegami, ktoré sa zmenili na rozhovory o deťoch či vnúčatách, partneroch, rodičoch, o varení (ako uvariť tarhoňu ako zo školskej jedálne, aj keď ja ju neznášam), záhradke, živote i bezradnosti. A voľné večery s manželom v kuchyni, síce za počítačom, ale s pohárikom niečoho...» pokračovať v čítaní

Koronátor XVIII.

koronátordivadloonlineonline výučbaTereza TrusinováZlaťka Golecová

Koronátor XVI.

koronátordivadloonlineonline výučbaKatarína ŠafaříkováKristián KozmenkoJakub Janotík

Koronátor pedagogický doc. Katarína Šafaříková, ArtD., KH Ako prežívate karanténu a ako ju podľa Vás treba prežiť? Nuž predovšetkým nie je na škodu dbať na bezpečnosť a zdravie. Nedodržiavanie opatrení ešte z nikoho hrdinu nespravilo... (Zakaždým! Zakaždým sa po to poondiate rúško musím vrátiť, zakaždým si ho zabudnem, zakaždým!) Tiež si myslím, že sme sa v tejto neštandardnej situácii ocitli spoločne, možno nie je čas na sebaľútosť, možno je čas na sebarozvoj. (Napríklad v „krížovkách v mobile” som dosiahla level 7924674 a ďalší vraj už nie je?!) Čas, ktorý sme „normálne” trávili v divadle, sme nútení využiť iným kreatívnym spôsobom. A to predsa vie byť nielen zábavné, ale aj obohacujúce! (To ste vedeli, že je takmer nemožné ošúpať limetku?!) Spočítané a podčiarknuté: karanténa je nanič... Ľahko sa stane, že nám zmäkne mozog, zmľandravie telo a splesnivie vosk na vlasy... možno nás ale uprostred všetkých tých obmedzení môže tešiť aspoň to, že sme sa konečne dobre vyspali,...» pokračovať v čítaní

Koronátor XV.

koronátoronline výučbadivadloonlineLinda DurkáčováMarTino ZacharKristína Spáčová

Koronátor študentský Linda Durkáčová, KDM Ako prežívaš karanténu? Momentálne je to už lepšie, keďže sú opatrenia voľnejšie, ale zo začiatku mi veľmi chýbali festivaly, kluby, hlasná hudba, rad na bare, kamaráti a keďže je to odpoveď pre Reflektor, tak, samozrejme, aj divadlo. Ako prežiť karanténu? Jednoznačne krátením si času. Ja napríklad nekváskujem a online kultúra ma neberie, tak som si kúpila longboard a chodím jazdiť. Zároveň mi vyšli štátnice na „koronarok“, takže sa teším, že voľnejší čas môžem využiť na vzdelávanie. Čo hovoríš na online vyučovanie? Online vyučovanie má svoje výhody, môžete počúvať prednášajúceho a zároveň variť, upratovať, tancovať, čokoľvek. Je to skvelé. Popravde sa už ale teším, keď sa všetci v škole stretneme osobne. Za odpovede ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

„Ak dokážeme farby vnímať, je to pre mňa signál, že citlivosť v našom vnímaní ešte svoje miesto má“

dramátorv skratke s KatkourozhovorZáhradaVeronika TrokšiarováKatarína Krokošová

Vône, farby, pohoda a výnimočná atmosféra. To všetko mi napadne pri pomyslení na záhradu. Branko Ćopić je autorom nádherne citlivej knihy o detstve, radosti zo života, no predovšetkým o fantázii, ktorú má každý z nás inú a práve v tom je naša jedinečnosť, naše bohatstvo. Tento text je pre mňa synonymom hlbokého nádychu, po ktorom otvoríme oči a pohneme sa vpred. Ale zmenení priamo v srdci. Knihu Branka Ćopića Záhrada slezovej farby sa rozhodli zdramatizovať študentky štvrtého ročníka Zarina Hozdić a Veronika Trokšiarová. S Veronikou sme si spoločne zaspomínali na detstvo a odhalili aj výnimočnosť tohto nádherného textu. Práve som si prečítala Záhradu a musím povedať, že ide o nádherný, veľmi jemný, osobitý text, ktorý v dnešnej drsnej a uponáhľanej dobe, nie je pre každého. Nie každý má dostatok času, aby si naplno vychutnal jeho poetickosť a mohol popustiť uzdu svojej vlastnej fantázie (tento motív mi pripomenul Annu zo Zeleného...» pokračovať v čítaní

Koronátor XIV.

koronátoronline výučbadivadloonlineMichal RežnýMichaela MalkováBarbora Bakošová

Koronátor pedagogický doc. Michal Režný, ArtD., KH Ako prežívate karanténu? Najprv mi to všetko prišlo neuveriteľné. Pri štvrtom zúfalom pokuse o kúpu droždia, som sa obklopený nevrlými pohľadmi spod rúšok pristihol pri dojme, že si pripadám ako v apokalyptickom filme. V záujme zachovania duševnej pohody som obmedzil prísun informácií a na istý čas som sa presunul k rodičom do rodinného domu so záhradou. Úplne otvorene priznávam, že som deprivovaný sociálne, pracovne i hapticky. Nahlas si pripomínam, že to všetko netreba brať až tak veľmi vážne. V tom mám ešte medzery, na to zabúdam. Ako prežiť karanténu? Urobte si radosť. Včera otvorilo Kino Lumiére. Bol som. Bolo nás tam 9 (slovom deväť), čo je v rámci súčasných uvoľnených opatrení full-house. Čo hovoríte na online vyučovanie? Kontaktnej výučbe sa nič nevyrovná. Nič. Chýba mi smrad baletizolu na tri dva jednotke. Chýba mi, že nesmrdím ako zeleninový rezeň alebo ako filé, keď po škole odchádzam od Tomiho („Príďte hladní,...» pokračovať v čítaní

Koronátor XIII.

koronátoronline výčbadivadloonlineZuzana BilskáAndrea BacigálováBarbora Kneblová

Koronátor študentský Zuzana Bilská, KDM Karanténu prežívam ťažko. Chýba mi divadlo, ale hlavne ľudia okolo divadla, spoločná káva, pivo či obed. Návod na to, ako ju prežiť, nemám. Mne samej by sa hodil, napríklad na to, ako spomaliť čas, ktorý mi v karanténe letí ešte viac ako normálne. Online vyučovanie je fajn pri teoretických predmetoch, no chýba mi reálny kontakt, diskusia a prax. No už sme vo štvrtej fáze, tak dúfam, že celé toto šialenstvo bude rýchlo za nami a Svoradova a okolie začne žiť klasickým umelecko-študentským životom. Za odpoveď ďakuje Katarína Krokošová, 1. mgr. KDŠ » pokračovať v čítaní

Koronátor XII.

koronátoronline výčbadivadloonlineVeronika TrokšiarováTara RužbašánováDenis Farkaš

Koronátor študentský Veronika Trokšiarová, KBT Z Bratislavy som odišla domov, do Kremnice. Od povinnej karantény som si hneď zo začiatku sľubovala veľmi veľa. Takže môj deň vyzerá napríklad takto: Po výdatnom spánku ráno vstanem, dám si zdravé raňajky, zacvičím si, splním si povinnosti do školy, či práce, ak mám voľnejší deň zoberiem psa a idem sa prejsť do lesa. V Kremnici máme všade navôkol krásnu prírodu. Dni sú vďaka voľnému času veľmi produktívne, takže si spisujem nové nápady alebo čítam knihy, ktoré som predtým nemala čas prečítať. Teraz mám čas na veľa vecí. Alebo... ak by som mala byť úprimná, tak skôr môj deň vyzerá asi takto: Ráno ma zobudí mravčanie. Jedna z mojich mačiek vydáva špeciálne piskľavý vysoký tón, ktorý sa vám zaryje do uší, aj keby ste mali hlavu pod tromi vankúšmi. Pravdepodobne chce jesť alebo ísť von. Ak sa niekde na internetoch hovorí o diabolskej stránke mačiek, tak tá moja (Presley) musí byť démon špeciálne cvičený na spríjemňovanie rána svojho...» pokračovať v čítaní

iniciátor
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com