Terapeutická hodinka v Labe

chatBård BreienKurz negatívneho mysleniaLabJakub MolnárMartina Mašlárová
Kurz negatívneho myslenia

Ahoj, videl som ťa na Kurze negatívneho myslenia. Čo na to vravíš? A pokojne bez cenzúry, ako DVTV.

Ja som fanúšička, podľa mňa naozaj vydarená inscenácia.

Súhlasím, ale z môjho pohľadu by som asi doplnil podvetu, že v kontexte tohto ročníka bola naozaj vydarená. Ale aj všeobecne má svoje kvality (u mňa dominujú určite tie myšlienkové). Akože vtip s pomarančom bol fakt cool.

Pravda, kontexty je dôležité brať do úvahy. Myslím, že herecky to bol výrazný posun. Konečne. A v kontexte ostatných školských inscenácií tiež slušné. Poslala by som to na nejaký festival bez hanby.

Jednoznačne, herecky sa počúvali, navzájom javiskovo rešpektovali, zbytočne nevyčnievali. To štronzo malo niečo do seba, hoci princíp štronza by som neodporúčal už veľmi ani ochotníkom, ale tu bol super. Príjemne mi to asociovalo film Nedotknuteľní. Už vidím ten titulok: “vozičkári” idú na Zlomvaz.

Nedotknuteľných by mohol niekto tiež spraviť a mohlo by to ísť na Dotyky. A keby títo išli na Encounter... v rámci svojich terapeutických stretnutí? Mne sa v každom prípade zdalo fajn, že ten prenos z filmu zafungoval.

Juuj, to by bolo megalomanské.

Namiesto Kanárskych do Brna.

Ono by to tak celé mohlo byť koncipované, ako terapeutická hodinka v Labe - odvíjať od toho aj bulletin pri sviečke atď.

No áno, však všetci sme svojím spôsobom kripli. A “fuj vrecko” by sa niekedy fakt zišlo každému!

Hlavne, keď sa veľa divákov doslova pokrytecky vysmievalo, keď napr. ochrnutá Nikolett spadla. No, kto je väčší kripel, že?

Najväčší bol Asbjorn predsa. Remeník bol fakt výborný inak... To, aký bol celý pokrivený a ako to zvládal aj mimicky utiahnuť...

To hej, klobúk dole. Nevytvoril nejakého plochého perverzáka, ale živú postavu.

Nebol perverzák, jasné, že nie... veď on bol vlastne dojímavo romantický. A pritom skoro celý čas nič nevravieť, iba huhňať, to muselo byť náročné.

V zásade každý si vytvoril prepracovaný a pritom špecifický charakter.

Zaujímavé pre mňa bolo aj to, ako úplne inak fungovala atmosféra na premiére a na prvej repríze.

Fakt? Ako?

Ty si tú premiéru nevidel, ale tam hľadisko úplne vybuchovalo do hurónskeho smiechu.

A na repríze podľa mňa omnoho viac fungovala taká tá severská čiernohumorná atmosféra.

Tak ono to podľa mňa súvisí s tou internou podporou u spolužiakov, kamarátov, kolegov, rodiny…

Jasné, to sa asi stáva bežne, ale je to pozoruhodné.

Je premiérové publikum neobjektívne, alebo sa herci pred ním viac snažia? Ťažko povedať.

V každom prípade je to vďačný titul a remeselne na vysokej úrovni.

Uvažujem, či mi vôbec niečo prekážalo.

Paradoxne ani stuhnutý Jakub Kuka ako Gard ma nerušil, lebo tá upätosť a zároveň istá zvláštna útlocitnosť korešpondovala s tou postavou.

Igor Schlosser bol výborný.

Ale napospol všetkým to sadlo, respektíve s nimi ten Matúš fakt zamakal.

A scéna bola nečakane veľkoryso koncipovaná, nie lacné fundusové improvizácie, ale normálne vizuálne adekvátna.

Síce žiadne veľké metaforické presahy, ale škandinávsky byt ako sa patrí.

Ale ak to bola Ikea, tak nejaký vyšší štandard, nevidela som tradičný stolík LACK.

Ja som si medzičasom zahral na gitare Johnnyho Casha. Ozaj sa zdá, že sa Kurz vie upísať na pamäti. K tej scéne ja však výhrady mám. Úvodná garnížová scéna bola zbytočná, to nehovorím o množstve zbytočne popisných minirekvizít. Zrazu ten sterilný a jednofarebný priestor atakuje farebná pizza, dostal som na ňu síce chuť, ale z pohľadu koloritu celého priestoru ma rušila.  

Môže byť, asi máš pravdu. Ale ako celok mi to fungovalo dobre, tak som veľmi neriešila detaily.

Nuž, neviem, ale chuť na tú pizzu som dostal, to je fakt. Asi sa aj idem teraz najesť. Zatiaľ ahoj.    

Maj sa. Veď už sme hádam aj povedali všetko. Keď si to tak zhrniem, Kurz negatívneho myslenia má, myslím, takmer samé pozitíva.

iniciátor
  01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com