Koronátor VII.

koronátoronline výučbadivadloonlineSamuel FurmánekDominika KatonováPeter Mazalan

Koronátor študentský

Samuel Furmánek, KS

Ako prežívaš aktuálnu korona-situáciu?

Ako decentne introvertný človek si myslím, že celkom v poriadku. Dokonca mi karanténa ako taká prišla vhod a mohol som si trochu oddýchnuť (od ľudí, od ruchu a od chaosu)... Dokým neprišla záplava zadaní, samozrejme.

Aká je tvoja osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Skôr ju hodnotíš pozitívne alebo naopak negatívne?

Za mňa hodnotím online výučbu výrazne negatívne – a to ani, popravde, nejde o prácu pedagógov, skôr o stratu motivácie robiť veci „pre nikoho“, kvôli odpovediam na maily. Niečo sa dá, niečo je fajn, ale celkovo na toto nie som stavaný a neviem, kto asi tak vlastne je stavaný na tento spôsob výučby, takže asi tak...

Na skutočnú motiváciu to chce fyzickú prítomnosť, nie správy a hovory.

Más nejaké nápady či rady, ako sa nezblázniť a zostať produktívny aj počas tohto náročného pobytu doma?

Prokrastinovať. Kvalitne prokrastinovať. Plniť si sny, ktoré sme si odkladali na čas, kedy budeme mať čas. Ja neviem... čítať knihy a počúvať hudbu. V najväčšej núdzi si dávať maratóny kvalitných seriálov, ako sú napríklad Rodinné prípady a podobne. Odporúčam, fakt to pomáha.

A na záver...objavil si počas izolácie doteraz nepoznané, či už čitateľské, hudobné alebo divadelné novinky, ktoré by si rád odporučil našim čitateľom?

Novinky? Fúha. Skôr staré veci tipujem, a aj hudbu – k práci: objavujem The Cure, diskografiu Toma Waitsa alebo som si napočúval takmer všetku Ninu Simone. A dostal som sa k Stevenovi Sufjanovi.

Za odpovede ďakuje Dominika Horváthová, 2 bc., KDŠ

 

Koronátor študentský

Dominika Katonová, KS

Ako prežívaš aktuálnu korona-situáciu?

Neviem či by som to nazvala situáciou, skôr stavom, v ktorom sme sa všetci ocitli. Pre každého z nás je niečím novým. Prežívanie tejto situácie by som prirovnala ku nejakému zaseknutiu sa v dennom rituáli, pričom si len želám, aby sa tento stav „odsekol“ a vrátil sa do normálu. A v hlave si premietam, ako by asi tento deň vyzeral v normálnej situácií. To mi pomáha, aspoň tá predstava. Dni idú bez povšimnutia. Osobne som veľmi senzibilný človek, takže ťažko.

Aká je tvoja osobná skúsenosť s provizórnou online výučbou? Skôr ju hodnotíš pozitívne alebo naopak negatívne?

Vzhľadom na danú situáciu musíme akceptovať formu dištančnej výučby, ale nedá sa to porovnať s fyzickým kontaktom. Z môjho hľadiska ju hodnotím negatívne, aj samotné divadlo je o kontakte. Takto mám pocit, že každým dňom o niečo prichádzam. Necítim svoje štúdium plnohodnotne naplnené takýmto spôsobom výučby, no nikto sme na tento stav neboli pripravení a tak to musíme aj brať, dobojovať to. Na druhú stranu nás to naučí vážiť si viac to, čo máme... aj v podobe školy.

Máš nejaké rady či nápady, ako sa nezblázniť a zostať produktívny aj počas tohto náročného pobytu doma?

Rozloženie času je kľúčové. Každý ma vlastný systém pri práci a ten by som nemenila počas tohto stavu, len z dôvodu, že máme pocit „prokrastinácie“. Držte sa zaužívaného systému, ja osobne by som neprežila bez zoznamu, tzv. TO DO LIST, čo v konkrétny deň, týždeň mám spraviť + spísané všetky predmety s prácami a dátumom odovzdania. Treba si ale uvedomiť, že je v poriadku nemať chuť do práce v takýchto podmienkach a netrápiť sa tým, aj keď sama tomu často podľahnem. Mali by sme sa vedieť aj odmeniť a relaxovať.

A na záver...objavila si počas izolácie doteraz nepoznané, či už čitateľské, hudobné alebo divadelné novinky, ktoré by si rada odporučila našim čitateľom?

Nenazvala by som to vecami nepoznanými, no akoby každá vec v momentálnej situácii zrazu zanecháva rozličnú emóciu. Ja si napríklad užívam opätovné čítanie Salingera, Alberta Moraviu a Gombricha.

Za odpovede ďakuje Dominika Horváthová, 2. bc., KDŠ.

 

zdroj: Martina Zuzana Šimkovičová

Koronátor pedagogický

Ing. arch. Mgr. art. Peter Mazalan, PhD., KS

Ako prežívate karanténu?

Pracovne. Pokračujem v tom čo robím, viac z teoretickej perspektívy.

Ako prežiť karanténu?

Neviem poradiť, keďže každý človek je v inej situácii. Ale zrejme treba dať pozor na rutinu, snažiť sa variovať aj tú.

Aké sú vaše skúsenosti s dištančnou výučbou?

Priamy kontakt so študentom je nenahraditeľný predovšetkým na hromadných prednáškach. Nie je nič horšie, ako vidieť na pracovnej ploche počítača tie ikonky so začiatočnými písmenkami krstných mien (používame Google meet), keď sa prihlási 50 online iba „počúvajúcich“ študentov bez obrazu s vypnutými mikrofónikmi.

Za odpovede ďakuje Mgr. art. Martina Mašlárová, KDŠ.

iniciátor
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 28
29 30  
spriatelené weby
VŠMU Bratislava Časopis DAMU pro kritiku a divadlo
Kontakt

Divadelný (internetový) časopis
Študentská revue Katedry divadelných štúdií
Divadelnej fakulty VŠMU
reflektorredakcia@gmail.com